sidney2.jpgAustralija je daleko i putovanje do Sydneya na Svjetski susret mladih je dosta skupo. Stoga smo, zajedno s mladima župe Presvetoga Trojstva Blagaj-Buna ugostili mlade iz grada Mülheima iz Njemačke (biskupija Essen). Iz svake od triju župa bilo je po dvadesetak mladih. Program smo započeli zajedničkim molitveno-glazbenim druženjem na Buni u četvrtak navečer, 17. 6. 2008. Sutradan u petak, 18. 7. 2008., ugostili smo u našoj župi sv. Ivana apostola i Evanđelista u Mostaru mlade iz Mülheima i mlade iz župe Blagaj-Buna. Mladi su prije podne zajedno posjetili karitasove centre Nazaret, sv. Obitelj i katedralnu crkvu, a potom su svi zajedno blagovali u našoj župi Centar-Zalik u Mostaru. Poslije ručka naš župnik don Krešo predstavio im je slikom i riječju tešku situaciju katolika u Mostaru i cijeloj Bosni  i Hercegovini, te im objasnio tešku društveno-političku situaciju Hrvata katolika na ovim prostorima.

Poslije toga mladi s Bune i naše župe odveli su svoje goste u razgledavanje grada Mostara. U 17 sati odvezli smo se zajedno autobusom i autima do podnožja Huma i odatle zajednički započeli pobožnost križnog puta koji je trajao sve do 19 sati. Lijepo je bilo sudjelovati u  hrvatsko-njemačkom križnome putu i zajednički dati počast velebnome križu na Humu, simbolu našeg hrvatsko-katoličkog stradanja i nadanja. U 21 sat imali smo zajedničku gril-večeru na športskom terenu naše župe sv. Ivana. Društvo se razišlo oko 23 sata.

U subotu, 19. 7. 2008. mladi iz sve tri župe obišli su oštećenu blagajsku  župnu crkvu Presvetoga Trojstva koja ove godine slavi svoju stotu obljetnicu. Pred crkvom u Blagaju bio je i ručak na travi uz rijeku, a potom su pod vodstvom don Ive Šutala, blagajsko-bunskog župnika otišli pogledati vodopad Kravice. Večeras će u 22 sata otpočeti Liturgijska noć pjesme, molitve i klanjanja pred Presvetim u crkvi na Buni. U 2 sata poslije pola noći pratit će se zajedno misa iz Sydneya koju predvodi papa Benedikt XVI.

Ovo slavlje i zajednički susret završit će misom u nedjelju, 20. 7. 2008. u 10 sati koju će zajednički slaviti trojica župnika: don Manfred (iz Mülheima), don Ivo (Blagaj-Buna) i don Krešo (Centar-Zalik iz Mostara). Potom će većina mladih zajednički provesti nekoliko dana na otoku Krapanj pokraj Šibenika.

Zahvaljujemo Bogu, mladim prijateljima iz Njemačke i Blagaj-Bune za ove prekrasne doživljaje zajedništva, molitve i druženja. Lijepo je zajedno rasti u vjeri izmjenjujući mladenačka vjernička iskustava. Slava Bogu na visini.