benedkit_16.jpgRiječi koje je Sveti Otac izgovorio u nagovoru prije molitve Anđeo Gospodnji potiču da se razdoblje odmora u prvome redu posveti slušanju riječi Božje.

Govoreći o Isusovu posjetu Martinoj i Marijinoj kući, Sveti je Otac u nagovoru prije molitve Anđeo Gospodnji primijetio kako je evanđeoski ulomak veoma prikladan za ljetno razdoblje

Riječi koje je Sveti Otac izgovorio u nagovoru prije molitve Anđeo Gospodnji potiču da se razdoblje odmora u prvome redu posveti slušanju riječi Božje. Govoreći o Isusovu posjetu Martinoj i Marijinoj kući, Sveti je Otac primijetio kako je evanđeoski ulomak veoma prikladan za ljetno razdoblje. Marta je zaokupljena kućnim polovima, a Marija, očarana Isusovom nazočnošću, pobožno je slušala Gospodinove riječi. Marija nas podsjeća – rekao je Papa – da je čovjeku prije svega potreban Bog.

Osvrnuvši se na Papino razmišljanje u razgovoru za našu radio postaju nadbiskup Bruno Forte, jedan od najpoznatijih talijanskih teologa, rekao je kako nam Sveto Pismo govori o subotnjem Božjem odmoru, nakon šest dana stvaranja Bog se sedmi dan odmarao. Po Božjem uzoru i mi se moramo sedmi dan odmarati. Prema biblijsko-hebrejskoj tradiciji, odmor nije nerad nego je ispunjen drugačijom radinošću. Polazeći od te tradicije, kršćanska teologija shvaća vrijeme odmora kao razdoblje drugačijeg rada koji zaokuplja srce, otvara ga istinitijim dimenzijama i ljepotama, upućuje ga na slušanje i ljepotu susreta s Bogom – ustvrdio je nadbiskup Forte.

Na upit što Marta i Marija predstavljaju u kršćanskome životu, rekao je kako se Marija smatrala Isusovom učenicom, a Isus ju je kao takvu i prihvaćao. To je veoma važna činjenica jer nam govori da Isus, s gledišta dostojanstva, nije razlikovao muškarca od žene. U tome se dakle krije važna poruka o dostojanstvu žene, osim toga, Marija za razliku od Marte usredotočuje svu pozornost na Isusovu osobu. Poruka je jasna: ne treba zanemariti skrb za potrebe drugoga, ali osoba drugoga mora biti u središtu pozornosti. Uvjeren sam da odmor treba posvetiti otkrivanju središnjosti osobâ s kojima živimo, odnosu prema osobi, besplatnosti slušanja i dara – ustvrdio je nadbiskup Forte.

Na primjedbu kako je Benedikt XVI. ustvrdio da je evanđeoski ulomak u suglasju s vremenom odmora, rekao je kako se čovjek zaista ostvaruje ako se ne udaljuje od Boga, ako se njegovo srce ispunja Božjom prisutnošću. Istinski odmor je ispunjavanje Božjom prisutnošću i radovanje slušajući Božju riječ koja kida duševne uzlove a daje svjetlost i mir da se čovjek ostvari stavljajući svoj život na raspolaganje drugima – zaključio je nadbiskup Forte. (kta/rv)