loreto.jpgU Loretu je u tijeku 8. skup mediteranske mladeži. Mladi će do sljedećega utorka raspravljati o temi „Blaženi progonjeni zbog izvršavanja Božje volje, jer će im Bog dati svoje kraljevstvo“. Na skupu sudjeluju predstavnici Sjeverne Afrike, Bliskoga istoka i Europe, koji će čitavi tjedan provesti u zajedničkoj molitvi, svjedočenju, na predavanjima i naročito u promišljanu o progonima kršćanskih manjina. Njima je jučer o mučeništvu govorio otac Claudio Monge, dominikanac iz Istambula i profesor teologije religija na sveučilištu u Freiburgu u Njemačkoj, koji je u razgovoru za Radio Vatikan pojasnio istinsko značenje mučeništva. Vjerujem da danas imamo temeljito iskrvljenu sliku o mučeništvu zbog užasne slike, koja nas s pravom grozi, takozvanih „kamikaza mučenika“, koji su izraz svijeta koji nema ništa zajedničkoga s biti islamske poruke, to tvrdim kao stručnjak za islam. Možda moramo upotrijebiti više napora da shvatimo smisao „mučeništva“, polazeći od samoga značenja riječi, to jest od svjedočenja – kazao je profesor Monge.
Na upit o temeljima identiteta kršćanskoga mučeništva, rekao je kako se poimanje mučeništva promijenilo tijekom stoljeća. U početku kršćanstva, prva dva stoljeća, ubijalo se mučenike, odnosno svjedoke, a nakon toga, tijekom povijesti, mučenicima se proglašavaju ubijene osobe. Nasilna smrt postaje dakle apsolutno odlučujuća za poimanje mučeništva, dok je naprotiv u prvim stoljećima mučenik ustvari svjedok. Bitno obilježje mučenika jest apsolutna ukorijenjenost u Kristov život do te mjere da ona odražava bitne crte samoga Kristova života. Bitno i odlučno obilježje zemaljskoga poslanja Sina Božjega jest posvemašnja ljubav koja se očituje u darivanju samoga sebe po smrti na križu – istaknuo je otac Monge.
Na primjedbu kako mučenik u stvarnosti nije sam jer uspijeva pobijediti nadljudske patnje, rekao je kako mučenik, prognanik zbog vjere doista tijekom životu često može imati dojam da su ga napustila braća, da je predodređen za mučeništvo jer je izvan povijesti u kojoj živi. Vjerujem da se jedino čvrstim poistovjećivanjem sa samom poviješću savršenoga mučenika, kao što je Sin Božji, može očuvati vjernost zajedništvu i svjedočenju. Sin Božji nije prorok u svojoj domovini, a svoj će zemaljski život okončati na križu izvan zidina svetoga grada. Ta se sudbina na neki način tijekom povijesti obnavlja u mučeništvu velikih svjedoka vjere – ustvrdio je otac Monge.
Na upit što možemo naučiti od mučenika, rekao je kako je mučenik prije svega svjedok Božje vjernosti i strpljivosti. Smatram da se mučeništvo sastoji u tome da se danas redovito mora ići protiv struje prevladavajuće kulture. Na to nas podsjeća sveti Pavao, a to je trn u tijelu, taj krajnji i radikalni zahtjev vjere koji nas primorava na sučeljavanje s našom savješću, s našom vjernošću riječima evanđelja, po cijenu veslanja protiv struje – zaključio je otac Monge. (kta/rv)

loreto.jpgU Loretu je u tijeku 8. skup mediteranske mladeži. Mladi će do sljedećega utorka raspravljati o temi „Blaženi progonjeni zbog izvršavanja Božje volje, jer će im Bog dati svoje kraljevstvo“. Na skupu sudjeluju predstavnici Sjeverne Afrike, Bliskoga istoka i Europe, koji će čitavi tjedan provesti u zajedničkoj molitvi, svjedočenju, na predavanjima i naročito u promišljanu o progonima kršćanskih manjina. Njima je jučer o mučeništvu govorio otac Claudio Monge, dominikanac iz Istambula i profesor teologije religija na sveučilištu u Freiburgu u Njemačkoj, koji je u razgovoru za Radio Vatikan pojasnio istinsko značenje mučeništva. Vjerujem da danas imamo temeljito iskrvljenu sliku o mučeništvu zbog užasne slike, koja nas s pravom grozi, takozvanih „kamikaza mučenika“, koji su izraz svijeta koji nema ništa zajedničkoga s biti islamske poruke, to tvrdim kao stručnjak za islam. Možda moramo upotrijebiti više napora da shvatimo smisao „mučeništva“, polazeći od samoga značenja riječi, to jest od svjedočenja – kazao je profesor Monge.
Na upit o temeljima identiteta kršćanskoga mučeništva, rekao je kako se poimanje mučeništva promijenilo tijekom stoljeća. U početku kršćanstva, prva dva stoljeća, ubijalo se mučenike, odnosno svjedoke, a nakon toga, tijekom povijesti, mučenicima se proglašavaju ubijene osobe. Nasilna smrt postaje dakle apsolutno odlučujuća za poimanje mučeništva, dok je naprotiv u prvim stoljećima mučenik ustvari svjedok. Bitno obilježje mučenika jest apsolutna ukorijenjenost u Kristov život do te mjere da ona odražava bitne crte samoga Kristova života. Bitno i odlučno obilježje zemaljskoga poslanja Sina Božjega jest posvemašnja ljubav koja se očituje u darivanju samoga sebe po smrti na križu – istaknuo je otac Monge.
Na primjedbu kako mučenik u stvarnosti nije sam jer uspijeva pobijediti nadljudske patnje, rekao je kako mučenik, prognanik zbog vjere doista tijekom životu često može imati dojam da su ga napustila braća, da je predodređen za mučeništvo jer je izvan povijesti u kojoj živi. Vjerujem da se jedino čvrstim poistovjećivanjem sa samom poviješću savršenoga mučenika, kao što je Sin Božji, može očuvati vjernost zajedništvu i svjedočenju. Sin Božji nije prorok u svojoj domovini, a svoj će zemaljski život okončati na križu izvan zidina svetoga grada. Ta se sudbina na neki način tijekom povijesti obnavlja u mučeništvu velikih svjedoka vjere – ustvrdio je otac Monge.
Na upit što možemo naučiti od mučenika, rekao je kako je mučenik prije svega svjedok Božje vjernosti i strpljivosti. Smatram da se mučeništvo sastoji u tome da se danas redovito mora ići protiv struje prevladavajuće kulture. Na to nas podsjeća sveti Pavao, a to je trn u tijelu, taj krajnji i radikalni zahtjev vjere koji nas primorava na sučeljavanje s našom savješću, s našom vjernošću riječima evanđelja, po cijenu veslanja protiv struje – zaključio je otac Monge. (kta/rv)