papa_benedetto.jpgU kapeli i centru Mariapoli u Castel Gandolfu Papa je u nedjelju, 31. kolovoza, slavio misu zajedno sa svojim bivšim studentima. Na početku misnoga slavlja, govoreći na njemačkom, Papa se obratio nazočnima. U današnjem čitanju, sveti nam Pavao govori da se moramo obnoviti u duhu kako bismo mogli prepoznati volju Božju. Tu obnovu ne možemo ostvariti sami, a moramo se obnoviti. Obnova je smrt i uskrsnuće. Nju jedino Bog može ostvariti praštajući nam u Kristu, koji nas privlači k sebi u Euharistiji, a koji nas je po kršenju učinio dionicima svoje smrti i svoga uskrsnuća. Tako nam je danas, polazeći od ovoga teksta svetoga Pavla, jasnije to što Gospodin kaže u evanđelju, to jest da možemo jedino uzeti križ i slijediti Ga. Nije riječ o ograničenoj askezi nego o obnovi koju možemo učiniti u zajedništvu s njegovom smrću i uskrsnućem – rekao je Benedikt XVI.
Moramo ići iza Isusa – istaknuo je u homiliji kardinal Christoph Schönborn, bečki nadbiskup. Sa strahom i trepetom približavam se današnjem evanđelju. U evanđeljima nema oštrije riječi od riječi Sotona koju je Isus uputio onome koga je nazvao stijenom, na kojoj će sagraditi svoju crkvu, Šimunu, sinu Joninu, kojega je nazvao blaženim jer je Isusa priznao Mesijom, sinom Boga živoga, ali ne zato jer se oslanjao na svoje razmišljanje, nego jer mu je to objavio Otac nebeski. Je li možda Isus porekao veliko obećanje – zapitao se kardinal. Isus je istovremeno želio i morao Petru pokazati kako može zlorabiti moć ključeva; ne služiti se s njom po volji Božjoj, nego po ljudskoj volji. Petar je od samoga početka želio da Isus ne ide svojim strmim i uskim putom te je nastojao izvesti ga na široki put svijeta i svoga razmišljanja, jedan pravoslavni teolog upravo tako tumači ovaj ulomak iz današnjega evanđelja – primijetio je kardinal.
Crkveni oci ga nisu tako tumačili. Sam je Isus uveo Petra u veliku zajednicu učenika, i pozvao ga da bude njezin pastir. Ako netko želi ići za mnom, neka uzme svoj križ i slijedi me! Kao što je Petar prvi u ispovijedanju, komu je Isus povjerio prvenstvo u predsjedanju u ljubavi, on je također učenik koji u ime svih priznaje Krista, sina živoga Boga, tako je i u današnjem pripovijedanju Prvi – Protos, kojeg Isus oštro kori upravo jer mu je puno povjerio, on je također učenik u čijoj se ljubavi prema Gospodinu možemo svi prepoznati: Ti znaš da te ljubim!, i u njegovoj izričitoj zataji. Današnje nam evanđelje ne opisuje samo Petra. Ja sam Petar, svi smo mi uvijek Petar pred sablazni križa. Moramo i možemo ljubiti Petra kao učenika! A zahvalimo Isusu koji nam ga je dao kao pastira – rekao je kardinal.
Bože sačuvaj! Zar Pomazanik mora trpjeti i biti ubijen? To se ne smije dogoditi. Petar je siguran da Bog to ne želi i stoga se usuđuje ukoriti Isusa. Sve nas predstavlja Petar. Ne govori u njemu samo strah od boli niti brižna skrb za učitelja, koji ne treba trpjeti. Pouzdanje u Boga mu omogućuje da uputi ukor Isusu: to ne može biti volja Božja! Riječ križ ostaje sramota. Ostaje veliki upit zašto je po Isusu potreban, i zašto po učenicima jedino križ treba biti put nasljedovanja Isusa. Mi smo uvijek početnici na tome putu, a Petar nam je utješni uzor – rekao je kardinal Schönborn.
U Münchenu će na jesen biti osnovana zaklada za širenje misli pape Benedikta XVI. – priopćeno je krajem tjedna na svršetku tradicionalnog godišnjeg skupa Pape i njegovih bivših studenata nazvanoga „Ratzinger Schülerkreis – društvo Ratzingerovih studenata“. Nakon završenoga susreta u Castel Gandolfu, na kojem je među ostalima sudjelovao kardinal Cristoph Schönborn, te dva umirovljena protestantska profesora Svetoga pisma koji su predavali u Tübingenu, član društva verbit otac Vincent Twomey je u priopćenju za tisak objavio pojedinosti o Zakladi Joseph Ratzinger/papa Benedikt XVI., usvojene na plenarnom zasjedanju koje je održano pod vodstvom kardinala Cristopha Schönborna, bečkoga nadbiskupa. U Münchenu će 12. studenoga biti službeno predstavljena zaklada. U priopćenju se pojašnjava da će se zaklada posvetiti „promicanju teologije u duhu Josepha Ratzingera“. Upravno vijeće, čiji su članovi bivši studenti iz Njemačke, Portugala, Irske, Benina i Sjedinjenih Američkih Država, odražava međunarodni karakter i cilj zaklade.
Dvojica protestantskih stručnjaka za Sveto pismo, Martin Hengel i Peter Stuhlmacher, pozvani su da na ovogodišnjem skupu pred Papom održe predavanja. Tema je ovogodišnjega susreta bila „povijesnost evanđeoskih pripovijedanja te Isusova svijest o značenju njegove skore smrti. U priopćenju piše da je papa Benedikt XVI., koji priprema drugi svezak svoje knjige „Isus Nazarećanin“, u raspravi sudjelovao s istom otvorenošću, humorom i jasnoćom koji su obilježavali sve njegove seminare i sveučilišne tečajeve. Prvi put je na susret s Papom i njegovim bivšim studentima pozvano sedamnaest mladih teologa, doktoranata, koji pripremaju doktorske disertacije o papinoj teologiji. Mladi su teolozi predstavili svoje istraživačke nacrte, a to je ujedno početak novoga naraštaja Ratzingerovih studenata. (kta/rv)

papa_benedetto.jpgU kapeli i centru Mariapoli u Castel Gandolfu Papa je u nedjelju, 31. kolovoza, slavio misu zajedno sa svojim bivšim studentima. Na početku misnoga slavlja, govoreći na njemačkom, Papa se obratio nazočnima. U današnjem čitanju, sveti nam Pavao govori da se moramo obnoviti u duhu kako bismo mogli prepoznati volju Božju. Tu obnovu ne možemo ostvariti sami, a moramo se obnoviti. Obnova je smrt i uskrsnuće. Nju jedino Bog može ostvariti praštajući nam u Kristu, koji nas privlači k sebi u Euharistiji, a koji nas je po kršenju učinio dionicima svoje smrti i svoga uskrsnuća. Tako nam je danas, polazeći od ovoga teksta svetoga Pavla, jasnije to što Gospodin kaže u evanđelju, to jest da možemo jedino uzeti križ i slijediti Ga. Nije riječ o ograničenoj askezi nego o obnovi koju možemo učiniti u zajedništvu s njegovom smrću i uskrsnućem – rekao je Benedikt XVI.
Moramo ići iza Isusa – istaknuo je u homiliji kardinal Christoph Schönborn, bečki nadbiskup. Sa strahom i trepetom približavam se današnjem evanđelju. U evanđeljima nema oštrije riječi od riječi Sotona koju je Isus uputio onome koga je nazvao stijenom, na kojoj će sagraditi svoju crkvu, Šimunu, sinu Joninu, kojega je nazvao blaženim jer je Isusa priznao Mesijom, sinom Boga živoga, ali ne zato jer se oslanjao na svoje razmišljanje, nego jer mu je to objavio Otac nebeski. Je li možda Isus porekao veliko obećanje – zapitao se kardinal. Isus je istovremeno želio i morao Petru pokazati kako može zlorabiti moć ključeva; ne služiti se s njom po volji Božjoj, nego po ljudskoj volji. Petar je od samoga početka želio da Isus ne ide svojim strmim i uskim putom te je nastojao izvesti ga na široki put svijeta i svoga razmišljanja, jedan pravoslavni teolog upravo tako tumači ovaj ulomak iz današnjega evanđelja – primijetio je kardinal.
Crkveni oci ga nisu tako tumačili. Sam je Isus uveo Petra u veliku zajednicu učenika, i pozvao ga da bude njezin pastir. Ako netko želi ići za mnom, neka uzme svoj križ i slijedi me! Kao što je Petar prvi u ispovijedanju, komu je Isus povjerio prvenstvo u predsjedanju u ljubavi, on je također učenik koji u ime svih priznaje Krista, sina živoga Boga, tako je i u današnjem pripovijedanju Prvi – Protos, kojeg Isus oštro kori upravo jer mu je puno povjerio, on je također učenik u čijoj se ljubavi prema Gospodinu možemo svi prepoznati: Ti znaš da te ljubim!, i u njegovoj izričitoj zataji. Današnje nam evanđelje ne opisuje samo Petra. Ja sam Petar, svi smo mi uvijek Petar pred sablazni križa. Moramo i možemo ljubiti Petra kao učenika! A zahvalimo Isusu koji nam ga je dao kao pastira – rekao je kardinal.
Bože sačuvaj! Zar Pomazanik mora trpjeti i biti ubijen? To se ne smije dogoditi. Petar je siguran da Bog to ne želi i stoga se usuđuje ukoriti Isusa. Sve nas predstavlja Petar. Ne govori u njemu samo strah od boli niti brižna skrb za učitelja, koji ne treba trpjeti. Pouzdanje u Boga mu omogućuje da uputi ukor Isusu: to ne može biti volja Božja! Riječ križ ostaje sramota. Ostaje veliki upit zašto je po Isusu potreban, i zašto po učenicima jedino križ treba biti put nasljedovanja Isusa. Mi smo uvijek početnici na tome putu, a Petar nam je utješni uzor – rekao je kardinal Schönborn.
U Münchenu će na jesen biti osnovana zaklada za širenje misli pape Benedikta XVI. – priopćeno je krajem tjedna na svršetku tradicionalnog godišnjeg skupa Pape i njegovih bivših studenata nazvanoga „Ratzinger Schülerkreis – društvo Ratzingerovih studenata“. Nakon završenoga susreta u Castel Gandolfu, na kojem je među ostalima sudjelovao kardinal Cristoph Schönborn, te dva umirovljena protestantska profesora Svetoga pisma koji su predavali u Tübingenu, član društva verbit otac Vincent Twomey je u priopćenju za tisak objavio pojedinosti o Zakladi Joseph Ratzinger/papa Benedikt XVI., usvojene na plenarnom zasjedanju koje je održano pod vodstvom kardinala Cristopha Schönborna, bečkoga nadbiskupa. U Münchenu će 12. studenoga biti službeno predstavljena zaklada. U priopćenju se pojašnjava da će se zaklada posvetiti „promicanju teologije u duhu Josepha Ratzingera“. Upravno vijeće, čiji su članovi bivši studenti iz Njemačke, Portugala, Irske, Benina i Sjedinjenih Američkih Država, odražava međunarodni karakter i cilj zaklade.
Dvojica protestantskih stručnjaka za Sveto pismo, Martin Hengel i Peter Stuhlmacher, pozvani su da na ovogodišnjem skupu pred Papom održe predavanja. Tema je ovogodišnjega susreta bila „povijesnost evanđeoskih pripovijedanja te Isusova svijest o značenju njegove skore smrti. U priopćenju piše da je papa Benedikt XVI., koji priprema drugi svezak svoje knjige „Isus Nazarećanin“, u raspravi sudjelovao s istom otvorenošću, humorom i jasnoćom koji su obilježavali sve njegove seminare i sveučilišne tečajeve. Prvi put je na susret s Papom i njegovim bivšim studentima pozvano sedamnaest mladih teologa, doktoranata, koji pripremaju doktorske disertacije o papinoj teologiji. Mladi su teolozi predstavili svoje istraživačke nacrte, a to je ujedno početak novoga naraštaja Ratzingerovih studenata. (kta/rv)