caritas.jpgCaritas Biskupske konferencije Bosne i Hercegovine zajedno s Američkim Caritasom (Catholic Relief Services – CRS), uz potporu Ureda državnog koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima i ilegalnih imigracija, s kojim je još prošle godine potpisan Memorandum o suradnji, provodi već duže vrijeme projekte koji imaju za cilj zaustavljanje trgovine ljudima u Bosni i Hercegovini. Ove godine, kao nastavak prošlogodišnje kampanje ‘Tražite posao? Zašto da ne – ali budite oprezni’, Caritas BK BiH će provesti medijsku kampanju pod nazivom: «Posao u inozemstvu – dobra prilika ili prijevara?».

U ovom segmentu djelovanja Caritas će imati priliku, osim rada u lokalnim zajednicama, uraditi nešto i na razini Bosne i Hercegovine. Kampanja će biti usmjerena na radio, televiziju i tisak, a preko župa bit će realizirana i u malim sredinama iz kojih najčešće i potječu žrtve trgovine ljudima. Sve aktivnosti će biti realizirane u suradnji s Uredom državnog koordinatora kao i prošle godine. S ciljem realiziranja medijske kampanje u Caritasu planiraju tijekom mjeseca lipnja u svim tiražnijim novinama izdati slijedeći oglas za posao s upozorenjem:

– Potrebne djevojke između 18 – 25 godina za rad u inozemstvu. Garantiramo visoku zaradu i fer odnos. Smještaj i hrana osigurani. Viza također!
Broj telefona: XXX-XXX-XXX
UPOZORENJE: Ako slijedite ovakve oglase možete postati žrtva trgovine ljudima i izgubiti svoje dostojanstvo!!! Informirajte se!
Pojašnjenje:
Sličnim oglasima ljudi koji se bave trgovinom ljudima dolaze do žrtava. Iza ovakvih oglasa krije se sve suprotno od navedenog.
– Mlade djevojke – najčešće žrtve trgovine ljudima kod nas su mlađe ženske osobe…. U posljednje vrijeme evidentiran je porast broja domaćih žrtava trgovine od kojih su najveći broj djevojke od 14 do 25 godina i to najčešće iz ruralnih sredina koje u potrazi za boljim životom često bivaju mete trgovaca ljudima.
– Visoka zarada- najčešći način privlačenja pažnje a ustvari iza toga se krije „ dužničko ropstvo“. Djevojke su prvo dužne vratiti „uloženi“ novac za njihovo „dovođenje“ u zemlju odredišta, zatim za smještaj, hranu, vizu i slično, tako upadaju u začarani krug jer stalno za nešto duguju.
– Fer odnos- se pretvara u pravu noćnu moru. Žrtve su najčešće prisiljene na prostituciju, izložene su fizičkom i psihičkom nasilju, nemaju kontrolu nad vlastitim životom, zabranjuje im se svaki kontakt sa vanjskim svijetom, obeshrabruju se na način da im se stalno naglašava umiješanost policije u ove poslove tako da se nemaju kome obratiti, prijeti im se njihovoj porodici.
– Viza osigurana – djevojkama se oduzimaju dokumenti i tako su u nemogućnosti dokazati svoj identitet i nelegalno borave na teritoriji druge zemlje,onemogućuje im se da traže pomoć.
Na ovaj način trgovci ljudima u potpunosti preuzimaju kontrolu nad životom žrtve i eksploatiraju je.

«Najčešći način vrbovanja žrtava jesu upravo primamljive poslovne ponude. Veliki broj mladih ljudi, pogotovo u uvjetima u kojima živi u našoj zemlji, želi otići u inozemstvo te lako i brzo zaraditi novac koji će im donijeti siguran život. Upravo zbog toga smo se odlučili na ovu vrstu medijske kampanje u kojoj ćemo se poslužiti metodom kojom se služe trgovci ljudima da bi ukazali da se iza na prvi pogled, dobre poslovne ponude može kriti velika prijevara. Želimo upozoriti mlade ljude da je dobro imati planove za budućnost ali da u realiziranju budu oprezni osobito ako im se nude poslovi na ovaj način. Ovim bismo skrenuli pažnju mladih ljudi i javnosti na ovaj problem i potaknuli ih da se dobro raspitaju, o kakvoj se poslovnoj ponudi radi te što mogu učiniti kako bi provjerili poslovni oglas (npr. kontaktirati ambasade, organizacije koje se bave borbom protiv trgovine ljudima, Ministarstvo vanjskih poslova, kopirati i ovjeriti dokumente, obavijestiti obitelj i prijatelje o tome gdje ide, kakav je posao u pitanju)… O ovome je govorila i naša prošlogodišnja kampanja ‘Tražite posao? Zašto da ne – ali budite oprezni’. Ovaj oglas bio bi objavljen dva tjedna u novinama i u Federaciji i u Republici Srpskoj. Na ovu aktivnost bi se nadovezala izrada plakata te jinglova za radio i televiziju sa istom porukom, upozorenjima te uputama za sve mlade koji traže posao. Također ista poruka bi se emitirala na COLOR RED DISPLAY-u u Istočnom Sarajevu i Brčkom na razdoblje od tri mjeseca. Naš cilj je također da se ova naša kampanja realizira i preko internet portala (infobar.ba, Posao.ba, banjaluka.live…) Osnovna ideja je realizirati kampanju uoči svjetskog dana borbe protiv trgovine ljudima koji se obilježava 26. 6. Drugi dio medijske kampanje bio bi usmjeren na župne zajednice. Za ovu medijsku kampanju također bismo tiskali plakate i letke koji će sadržavati dijelove Vatikanskog dokumenta o trgovini ljudima ‘Žene s ulice’ kojim bismo senzibilizirali svećenike i vjernike o ovoj problematici. Kroz ovaj dio medijske kampanje obuhvatili bismo i veliki broj ruralnih sredina iz kojih, najčešće, žrtve i potiču. Ova aktivnost bi se počela realizirati u mjesecu rujnu», kazali su u Caritasu BK BIH. (kta)

caritas.jpgCaritas Biskupske konferencije Bosne i Hercegovine zajedno s Američkim Caritasom (Catholic Relief Services – CRS), uz potporu Ureda državnog koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima i ilegalnih imigracija, s kojim je još prošle godine potpisan Memorandum o suradnji, provodi već duže vrijeme projekte koji imaju za cilj zaustavljanje trgovine ljudima u Bosni i Hercegovini. Ove godine, kao nastavak prošlogodišnje kampanje ‘Tražite posao? Zašto da ne – ali budite oprezni’, Caritas BK BiH će provesti medijsku kampanju pod nazivom: «Posao u inozemstvu – dobra prilika ili prijevara?».
U ovom segmentu djelovanja Caritas će imati priliku, osim rada u lokalnim zajednicama, uraditi nešto i na razini Bosne i Hercegovine. Kampanja će biti usmjerena na radio, televiziju i tisak, a preko župa bit će realizirana i u malim sredinama iz kojih najčešće i potječu žrtve trgovine ljudima. Sve aktivnosti će biti realizirane u suradnji s Uredom državnog koordinatora kao i prošle godine. S ciljem realiziranja medijske kampanje u Caritasu planiraju tijekom mjeseca lipnja u svim tiražnijim novinama izdati slijedeći oglas za posao s upozorenjem:

– Potrebne djevojke između 18 – 25 godina za rad u inozemstvu. Garantiramo visoku zaradu i fer odnos. Smještaj i hrana osigurani. Viza također!
Broj telefona: XXX-XXX-XXX
UPOZORENJE: Ako slijedite ovakve oglase možete postati žrtva trgovine ljudima i izgubiti svoje dostojanstvo!!! Informirajte se!
Pojašnjenje:
Sličnim oglasima ljudi koji se bave trgovinom ljudima dolaze do žrtava. Iza ovakvih oglasa krije se sve suprotno od navedenog.
– Mlade djevojke – najčešće žrtve trgovine ljudima kod nas su mlađe ženske osobe…. U posljednje vrijeme evidentiran je porast broja domaćih žrtava trgovine od kojih su najveći broj djevojke od 14 do 25 godina i to najčešće iz ruralnih sredina koje u potrazi za boljim životom često bivaju mete trgovaca ljudima.
– Visoka zarada- najčešći način privlačenja pažnje a ustvari iza toga se krije „ dužničko ropstvo“. Djevojke su prvo dužne vratiti „uloženi“ novac za njihovo „dovođenje“ u zemlju odredišta, zatim za smještaj, hranu, vizu i slično, tako upadaju u začarani krug jer stalno za nešto duguju.
– Fer odnos- se pretvara u pravu noćnu moru. Žrtve su najčešće prisiljene na prostituciju, izložene su fizičkom i psihičkom nasilju, nemaju kontrolu nad vlastitim životom, zabranjuje im se svaki kontakt sa vanjskim svijetom, obeshrabruju se na način da im se stalno naglašava umiješanost policije u ove poslove tako da se nemaju kome obratiti, prijeti im se njihovoj porodici.
– Viza osigurana – djevojkama se oduzimaju dokumenti i tako su u nemogućnosti dokazati svoj identitet i nelegalno borave na teritoriji druge zemlje,onemogućuje im se da traže pomoć.
Na ovaj način trgovci ljudima u potpunosti preuzimaju kontrolu nad životom žrtve i eksploatiraju je.

«Najčešći način vrbovanja žrtava jesu upravo primamljive poslovne ponude. Veliki broj mladih ljudi, pogotovo u uvjetima u kojima živi u našoj zemlji, želi otići u inozemstvo te lako i brzo zaraditi novac koji će im donijeti siguran život. Upravo zbog toga smo se odlučili na ovu vrstu medijske kampanje u kojoj ćemo se poslužiti metodom kojom se služe trgovci ljudima da bi ukazali da se iza na prvi pogled, dobre poslovne ponude može kriti velika prijevara. Želimo upozoriti mlade ljude da je dobro imati planove za budućnost ali da u realiziranju budu oprezni osobito ako im se nude poslovi na ovaj način. Ovim bismo skrenuli pažnju mladih ljudi i javnosti na ovaj problem i potaknuli ih da se dobro raspitaju, o kakvoj se poslovnoj ponudi radi te što mogu učiniti kako bi provjerili poslovni oglas (npr. kontaktirati ambasade, organizacije koje se bave borbom protiv trgovine ljudima, Ministarstvo vanjskih poslova, kopirati i ovjeriti dokumente, obavijestiti obitelj i prijatelje o tome gdje ide, kakav je posao u pitanju)… O ovome je govorila i naša prošlogodišnja kampanja ‘Tražite posao? Zašto da ne – ali budite oprezni’. Ovaj oglas bio bi objavljen dva tjedna u novinama i u Federaciji i u Republici Srpskoj. Na ovu aktivnost bi se nadovezala izrada plakata te jinglova za radio i televiziju sa istom porukom, upozorenjima te uputama za sve mlade koji traže posao. Također ista poruka bi se emitirala na COLOR RED DISPLAY-u u Istočnom Sarajevu i Brčkom na razdoblje od tri mjeseca. Naš cilj je također da se ova naša kampanja realizira i preko internet portala (infobar.ba, Posao.ba, banjaluka.live…) Osnovna ideja je realizirati kampanju uoči svjetskog dana borbe protiv trgovine ljudima koji se obilježava 26. 6. Drugi dio medijske kampanje bio bi usmjeren na župne zajednice. Za ovu medijsku kampanju također bismo tiskali plakate i letke koji će sadržavati dijelove Vatikanskog dokumenta o trgovini ljudima ‘Žene s ulice’ kojim bismo senzibilizirali svećenike i vjernike o ovoj problematici. Kroz ovaj dio medijske kampanje obuhvatili bismo i veliki broj ruralnih sredina iz kojih, najčešće, žrtve i potiču. Ova aktivnost bi se počela realizirati u mjesecu rujnu», kazali su u Caritasu BK BIH. (kta)